Mekatronik Mühendisliği Bölümü Misyonu
Bölümümüzün misyonu, öğrencilerimizi mekatronik mühendisliği alanında uluslararası standartlarda, teorik ve pratik bilgilerle donatmaktır. Endüstriyel ihtiyaçlar ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda eğitim ve araştırma programlarımızı sürekli güncelleyerek, öğrencilerimizin sosyal ve teknik becerilerini geliştirmeyi, onları mesleki ve akademik kariyerlerinde başarılı olacak şekilde hazırlamayı amaçlamaktayız. Bölümümüz, endüstri ile güçlü işbirlikleri kurarak, mezunlarımızın sektörde aranan, problemlere yenilikçi çözümler üretebilen mühendisler olmalarını sağlamak için çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası arenada gerçekleştirdiğimiz araştırmalarla, bölge ve ülke gereksinimlerine cevap verecek düzeyde katkılar sunmayı hedefliyoruz.
Mekatronik Mühendisliği Bölümü Vizyonu
Mekatronik Mühendisliği bölümümüz, multidisipliner bir yaklaşımla mekatronik ve robotik alanlarında dünya çapında öncü olmayı hedeflemektedir. Güçlü teorik bilgi ve pratik uygulama becerileriyle donatılmış, inovatif düşünebilen, teknolojiyi sadece kullanmakla kalmayıp aynı zamanda geliştirebilen, evrensel ölçekte rekabet edebilen mühendisler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bölümümüz, akıllı sistemler, yapay zeka ve otomasyon teknolojileri gibi alanlarda araştırma ve geliştirmeye odaklanarak, teknolojik yeniliklerin öncüsü olmayı hedefler.
Özgörevler
Isparta Uygulamalı
Bilimler Üniversitesi |
Teknoloji Fakültesi |
Mekatronik Mühendisliği
Bölümü |
Uygulamalı eğitim
vermek |
Uygulamalı Eğitim ve
Araştırmada Öncü |
Uygulamalı eğitimle
teorik bilgilerin pratikte kullanılmasını sağlamak. |
Etik kurallara uymak |
Etik Değerlere Bağlı |
Tüm
akademik süreçlerde etik kurallara bağlı, dürüst, tarafsız ve adil bir
yaklaşım benimsemek. |
Dürüstlük |
||
Akademik özgürlük |
Akademik özgürlük |
Akademik çalışmalarda
özgür düşünce ve yaratıcılığı desteklemek. |
Memnuniyet |
Öğrenci ve personel
bazlı kurumsal aidiyeti ve memnuniyet yüksek tutmak |
Öğrenci ve personelin
memnuniyetini artırırken eğitimde öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemek. |
Aidiyet |
||
Öğrenci Odaklılık |
Öğrenci Odaklılık |
|
Çevreye Duyarlılık ve Toplumsal
Yararlılık |
Çevre Bilinci ve Toplumsal
Katkı |
Çevre bilinciyle
sürdürülebilir çözümler geliştirerek topluma fayda sağlayan projelere öncülük
etmek. |
Liyakat |
Liyakat |
Liyakat esasına dayalı
adil kararlar alarak iş bölümü ve uzmanlıkla kalite ve verimliliği artırmak. |
Uzmanlık ve iş bölümü,
Kalite ve Verimlilik |
Uzmanlık ve iş bölümü,
Kalite ve Verimlilik |