Birim Kalite Yönetimi
Program İyileştirme ve Geliştirmeye yönelik olarak Stratejik Planlama İşlemlerini yapmak/koordinasyonu sağlamak, Birim Kalite Raporunun hazırlanması, Bölüm faaliyetlerini Stratejik Plan/Birim Kalite Raporu/YÖKAK çalışmaları çerçevesinde değerlendirmek, toplantı tutanaklarını tutulması ve YÖKAK çalışmaları ile ilgili dokümastonu hazırlamak, YÖKAK ile ilgili dokümanları komisyonlardan alarak YÖKAK Hazırlık ve Özdeğerlendirme Raporunun Hazırlamasını Koordine etmek/hazırlamak, diğer komisyonların çalışmalarını YÖKAK beklentileri doğrultusunda yönlendirmek, YÖKAK Bölüm ziyaretini organize etmek, Değerlendirme Takımına sunulacak malzemelerin hazırlamasını koordine etmek vb. işlemler
Komisyon Görevlileri | İletişim |
Doç. Dr. Mualla Birgül HUBAN | (246) 214 7531 - muallahuban@isparta.edu.tr |
Doç. Dr. Yunus Emre YÜKSEL | (246) 214 6797 - yunusyuksel@isparta.edu.tr |
Doç. Dr. Gözde Özkan TÜKEL | (246) 214 6797 - gozdetukel@isparta.edu.tr |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK | (246) 214 6797 - hamitozturk@isparta.edu.tr |
İÇ PAYDAŞLAR
- Akademik personel
- İdari ve teknik personel
- Öğrenciler
- Mezunlar
T.C.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
TEMEL BİLİMLER BÖLÜMÜ
2022 YILI BİRİM AR-GE FAALİYET RAPORU
Ocak 2023 Isparta
1. BİRİM MEVCUT DURUM DEĞERLENDİRMESİ
Raporun bu bölümünde birime özel mevcut durum değerlendirmesi yapılmıştır.
1.1. Personel Durumu
Personel durumu akademik personel ve idari personel durumu olarak iki başlık altında incelenmiştir.
1.1.1. Akademik Personel
Bölümümüz Şubat 2023 tarihi itibariyle kadrolu akademik personelin göreve başlamasıyla faal hale gelmiştir. Bölüm bünyesinde halihazırda 3 adet doçent ve 1 adet doktor öğretim üyesi yer almaktadır. 2023 itibariyle bölümümüzde göreve başlayan 2 doçent hocamız 2022 yıllında üniversitemizin farklı bölümlerinde görev yapmaktaydı. Diğer doçent hocamız ise 2022 yılında farklı bir üniversitede görev yapmaktaydı. Bahsi geçen 3 doçent hocamız ile beraber dışardan atama ile bölüme kazandırılan 1 adet doktor öğretim üyesi hocamız 2023 Şubat tarihi itibariyle bölümümüzde göreve başlamıştır. Halihazırda bölümdeki toplam öğretim üyesi sayısı 4 olup bölümde herhangi başka bir öğretim görevlisi veya araştırma görevlisi bulunmamaktadır.
Mevcut durumda bölümde lisans ve lisansüstü programlarına aktif kayıtlı öğrenci bulunmamaktadır.
1.1.2. İdari Personel
Bölüm bünyesinde görevli idari personel sayısı 1’dir. Bu idari personel başka bir bölüm ile beraber bölüm sekreterliği görevini yerine getirmekte ve Ar-Ge faaliyetlerine katkısı bulunmamaktadır.
1.2. Fiziki Olanaklar
Bölümde 4 öğretim üyesinin aynı anda ortak kullandığı ve ayrıntıları Tablo 1.1.’ de verilen 1 adet ofis bulunmaktadır.
BİNA ADI |
OFİS NO |
TÜRÜ |
Alan (m2) |
E14 |
011 |
Ofis |
60 |
1.2.1. Ofisler
Bölümde 4 öğretim üyesinin aynı anda ortak kullandığı 1 adet ofis bulunmaktadır.
1.2.2. Derslikler
Bölüme ait özel tahsis edilmiş derslik bulunmamakta, bölüm fakültemiz
dersliklerini diğer bölümler ile ortak
kullanmaktadır.
Bölüme ait özel tahsis edilmiş laboratuvar bulunmamaktadır.
1.3. Makaleler
2022 yılı içerisinde, bölüm akademik personeli tarafından toplamda 9 adet WoS
makalesi yayınlanmıştır. Bu durumda 2022 yılı için akademik personel
başına yıl bazında
2,25 adet WoS makalesi
düşmektedir. Bölümün gelecek yıllar için hedefi akademik personel başına düşen WoS makalesi sayısını
en az 3 yapmaktır. Bu hedefi belirlerken, eski/köklü bilinen diğer hedef üniversitelerdeki çalışma performansları
örnek alınmıştır.
WoS makaleleri dışındaki makaleler toplandığında 2022 yılı için
yıllık 8 adet makalenin literatüre
kazandırıldığını görmekteyiz. Bu da akademik personel başına 2 adet makaleye denk gelmektedir. Burada
bölüm olarak hedeflenen, WoS kategorisi dışındaki
makale sayısının da WoS
makalesi sayısı ile birlikte artırılmasıdır.
2022 yılında bölüm akademik personeli tarafından yayınlanan tüm makale ve
sunumlarının listesi Tablo 1.2’de akademik personel bazında verilmektedir.
Doç.
Dr. Mualla Birgül HUBAN |
1 |
GÜRDAL M., HUBAN M. B. (2022). Advances in Mathematical
Analysis and its Applications. New York, (pp. 21-35). Routledge Taylor and
Francis Group ( Chapman and Hall/CRC). |
2 |
HUBAN M. B. (2022). Upper and lower bounds of the A-Berezin
number of operators. Turkish Journal of Mathematics, 46, 189-206.https://doi.org/10.3906/mat-2108-90 |
|
3 |
HUBAN M. B., Başaran H., GÜRDAL M. (2022). Berezin number
inequalities via convex functions. Filomat. |
|
4 |
HUBAN M. B., GÜRDAL M. (2022). On asymptotically invariant
λ-statistical Φ-equivalent triple sequences. Electronic Journal of
Mathematical Analysis and Applications, 10, 175-183. |
|
5 |
GÜRDAL V., Başaran H., HUBAN M. B.
(2022). Further Berezin radius inequalities. Palestine Journal of
Mathematics. |
|
6 |
KİŞİ Ö., GÜRDAL V., HUBAN M. B.
(2022). Ideal statistically limit points and ideal statistically cluster
points of triple sequences of fuzzy numbers. Journal of Classical Analysis,
19, 127-137.https://doi.org/10.7153/jca-2022-19-10 |
|
7 |
HUBAN M. B., GÜRDAL M. (2022). On
deferred generalized statistical convergence of complex uncertain triple
sequences. Palestine Journal of Mathematics, 11, 255-266. |
|
8 |
Başaran H., HUBAN M. B., GÜRDAL M.
(2022). Inequalities Related to Berezin Norm and Berezin Number of Operators.
Bulletin of Mathematical Analysis and Applications, 14, 1-11. |
|
9 |
HUBAN M. B., Başaran H., GÜRDAL M.
(2022). Some New Inequalities via Berezin Numbers. Turkish Journal of
Mathematics and Computer Science, 14, 129-137.https://doi.org/10.47000/tjmcs.1014841 |
|
Doç. Dr.
Yunus Emre YÜKSEL |
1 |
Design and thermodynamic analysis
of a new multigenerational plant with modular high‐temperature gas‐cooled
reactor, M Koc, YE Yuksel, M Ozturk, International Journal of Energy
Research, 2022, 46 (14), 20650-20669
|
2 |
Thermodynamic assessment of a novel
multigenerational power system for liquid hydrogen production, M Koc, YE
Yuksel, M Ozturk, International Journal of Hydrogen Energy, 2022, 47 (74),
31806-31820
|
|
3 |
Thermodynamic and exergo-economic
assessments of a new geothermally driven multigeneration plant, M Koc, YE
Yuksel, M Ozturk, International Journal of Hydrogen Energy, 2022, 47 (45),
19463-19480
|
|
4 |
Design and analysis of a new solar
hydrogen plant for power, methane, ammonia and urea generation, YE Yuksel, M
Ozturk, I Dincer, International Journal of Hydrogen Energy, 2022, 47 (45),
19422-19445
|
|
5 |
Performance Examined a Solar Energy
Sourced Combined Plant with s-CO2 Power Plant, YE Yuksel, F Yilmaz, M Ozturk,
2nd World Energy Storage Conference (WESC-22), 2022
|
|
6 |
Thermodynamic Analysis of A New
Compressed Air Energy Storage-Based Combined Plant For Multigeneration With
Hydrogen Production, M Koc, YE Yuksel, M Ozturk, 23rd World Hydrogen Energy
Conference, 2022
|
|
7 |
A Newly Developed Brayton
Cycle-Based Combined Plant Including Hydrogen Production and Compression:
Energy And Exergy Analyses, YE Yuksel, M Ozturk, I Dincer, 23rd World
Hydrogen Energy Conference, 2022
|
|
8 |
Thermodynamic Analysis of a Nuclear
Power Plant-based Multigeneration System with Liquid Hydrogen Production, M
Koc, YE Yuksel, M Ozturk, The Sixth International Hydrogen Technologies
Congress (IHTEC-2022)
|
|
9 |
Thermodynamic Analysis of a
Biomass-Gasification based Multigenerational Plant with Hydrogen and Ammonia
Production, YE Yuksel, M Ozturk, I Dincer, The Sixth International Hydrogen
Technologies Congress (IHTEC-2022)
|
|
Doç. Dr.
Gözde ÖZKAN TÜKEL |
1 |
ÖZKAN T. G., ŞİMŞEK A. (2022). Güncel
Ekonomi, Tarım, Finans ve İşletme Analizleri. İstanbul, (pp. 21-46). Efe
Akademi Yayıncılık. |
2 |
ŞİMŞEK A., ÖZKAN T. G. (2022). Bir Başka Yönetim Mümkün
Mü?. Ankara, (pp. 165-201). Detay Yayıncılık. |
|
3 |
ÖZKAN T. G., ŞAHİN B., TURHAN T. (2022). Isotropic
Riemannian Maps and Helices Along Riemannian Maps. University Politehnica of
Bucharest Scientific Bulletin-Series A-Applied Mathematics and Physics, 84,
89-100. |
|
4 |
TURHAN T., ÖZKAN T. G., ŞAHİN B. (2022). Hyperelastic
curves along Riemannian maps. Turkish Journal of Mathematics, , 1256-1267.https://doi.org/10.3906/mat-2107-100 |
|
5 |
YILMAZ C. A., TURHAN T., ÖZKAN T. G. (2022). Frenet Frames
of Trigonometric B'ezier Curves. Turkish Journal of Mathematics and Computer
Science, 14, 124-128.https://doi.org/10.47000/tjmcs.1015220 |
|
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |
1 |
Öztürk,
H., & Aslan, F. (2022). Preparation of high-quality SnS thin films for
self-powered photodetectors and solar cells using a low-temperature powder
technique. Optical Materials, 131, 112755.
|
1.4. Bildiriler
Bölüm öğretim
elemanlarımız tarafından 2022 yılında 5 adet uluslararası bildiri yayınlanmıştır. Akademik personel başına düşen bildiri yıllık 1,25 olarak
hesaplanmıştır.
1.5. Projeler
2022 yılı için bölüm öğretim elemanlarının 1 tane BAP Projesi vardır.
1.6. WoS Atıflar
Bölüm öğretim üyeleri 2022 yılı içerisinde kendi kendine atıflamadığı ve WoS’da taranan çalışmalardan olmak üzere 23 atıf almışlardır.
1.7. Google Scholar Atıflar
Bölüm öğretim üyeleri 2022 yılı içerisinde Google Scholar tarafından taranan çalışmalardan toplamda 266 atıf almışlardır.
1.8. Akademik Teşvik Puanları
Bölüm akademik personelinin 2022 akademik teşvik ödeneği değerlendirmesi neticesinde oluşan değerlendirmesi Tablo 1.3’te verilmiştir. Buna göre 2022 yılında toplam 3 öğretim üyesi akademik teşvik ödeneğine başvurmuş, 2 öğretim üyesi 30 ile 60 arasında ve 1 öğretim üyesi de 60 ile 90 arasında puan alarak akademik teşvik ödeneği almaya hak kazanmıştır. Halihazırda bölümümüzde Doktor öğretim üyesi olarak görev yapan hocamız 2022 yılında doktora eğitimi devam ettiğinden akademik teşviğe başvuru yapamamıştır.
Tablo 1.3. Temel
bilimler bölümü 2022 yılı akademik teşvik
ödeneği değerlendirmesi
Akademik Teşvik Başvurusunda Bulunan Personel Sayısı |
3 |
Akademik Teşvik Puanı
≥90 olan Personel Sayısı |
0 |
90 > Akademik Teşvik Puanı ≥ 60 olan
Personel Sayısı |
1 |
60 > Akademik Teşvik Puanı ≥ 30 olan
Personel Sayısı |
2 |
Akademik Teşvik Alamayan Personel Sayısı |
0 |
Akademik Teşvik Alan
Personel Oranı |
1 |
Akademik Teşvik Alamayan Personel Oranı |
0 |
2. BİRİM SWOT ANALİZİ
Birim SWOT analizi kapsamında Birimin Güçlü Yanları, Birimin Zayıf Yanları, Birim İçin Fırsatlar ve Birin İçin Tehditler madde imleri halinde değerlendirilmiştir.
2.1. Birimin Güçlü Yanları
Birimin güçlü yanları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
· Temel bilimler bölümünde hem teorik hem de uygulamalı olarak bilimsel çalışmalarını sürdüren akademik kadronun bulunması.
· Temel bilimler noktasında matematik ve fizik alanlarında uzmanlaşmış deneyimli ve nitelikli akademik kadronun varlığı.
· Temel bilimler bölümünde yer alan farklı disiplinlerden akademisyenlerin birlikte ortak akademik çalışma ve Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştirebilme noktasındaki ciddi potansiyeli
2.2. Birimin Zayıf Yanları
Birimin zayıf yanları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
· Ofis ve laboratuvar noktasında fiziki mekân ve teçhizat eksiklikleri.
· Yardımcı akademik personel (araştırma görevlisi) bulunmaması
· 2023
Şubat tarihi itibarıyla 4 adet akademik personel birimde göreve başlamıştır. Bölümümüz
yeni kurulduğundan lisans ve lisans üstü programlarımız ve bu programlara
kayıtlı öğrenci bulunmamaktadır. İleriye yönelik olarak birimde lisans üstü
anabilim dallarının kurulması öncelikli olarak planlanmaktadır.
2.3. Birim için Fırsatlar
Birim için fırsatlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:
· Birimde farklı temel bilimler alanlarında uygulamalı ve teorik çalışmalar yapan öğretim elemanlarının bulunması sayesinde ortak çalışma yürütebilme potansiyeli
· Coğrafi konumumuz sebebiyle komşu şehirlere yakınlığımızın ortak çalışmalar açısından bir fırsat oluşturması
· Sanayi ve akademiye yönelik disiplinler arası çalışmaya uygun bir bölüm olmamız
· Bölüm içinde farklı anabilim
dallarında yer alan öğretim elemanlarının uyumlu olarak çalışması
2.4.Birim için Tehditler
Birim için tehditler aşağıdaki gibi sıralanabilir:
· Temel bilimler noktasında Ar-Ge faaliyetlerinin yürütülebileceği laboratuvarların bulunmaması
· Birim öğrencilerine yönelik laboratuvarların bulunmaması
· Yeni kurulan bir bölüm olmamız nedeni ile lisans ve lisansüstü mezun öğrencilerimizin
henüz olmaması
· 4 adet öğretim üyesi için
ortak 1 ofisin bulunması. Bu durum inşaatı devam eden yeni fakülte binaları ile çözülebilecektir.
3. AR-GE FAALİYETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN STRATEJİ
ÖNERİLERİ
Yukarıda tablolarda incelenen parametrelerin iyileştirilmesi ve birimimizin Ar-Ge faaliyetlerinin geliştirilmesi için aşağıdaki
strateji önerileri belirlenmiştir:
· Birime, birim içi ortak çalışmayı destekleyecek şekilde ve Ar-Ge performansına katkı
sağlayacak nitelikte bir akademik geçmişe sahip öğretim
elemanlarının kazandırılması,
· Özellikle lisansüstü çalışmaları için laboratuvar
imkanlarının geliştirilmesi,
· Öğretim
üyeleri için ayrı ofislerin temini
· Uluslararası-Ulusal düzeydeki kongre, sempozyum, kurs, workshop gibi etkinliklere katılım
için teşviklerin sağlanması.
4. SONUÇ
Temel bilimler bölümü üniversitemiz bünyesinde bulunan mühendislik ve mühendislik alt dallarını teşkil eden meslek yüksek okullarında temel bilimler derslerinin verilmesini sağlayarak eğitim-öğretime katkısını sürdürmektedir. Bunun yanında Ar-Ge alanında çalışmalarını sürdürerek hem bilimsel hem de toplumsal katkı hedeflerine ulaşma yolunda ilerlemektedir. Her yıl birim iç değerlendirmesi yapılarak birimimizin amaç, misyon ve hedefleri doğrultusunda iyileştirme ve dönüşüm çalışmalarının yapılması hedeflenmektedir.
Birimimiz yukarıda bahsedildiği üzere 2023 Şubat ayında akademik personelin göreve başlaması sonucu faal hale gelmiştir. Dolayısıyla birime bağlı anabilim dalları henüz kurulmamıştır. Bu noktada önceliğimiz anabilim dallarının kurulması ile birime bağlı lisans üstü öğrenci kabulüne başlanılması öncelikli hedefimizdir. Bunun sonucunda birime bağlı akademik çalışmaların hız kazanacağı ve artarak devam edeceğini öngörmekteyiz.
Ar-Ge alanında, hızla değişen ve gelişen teknolojiye ayak uydurarak, bölgesel ve ulusal kalkınma planları ve ihtiyaçları çerçevesinde projelerin yapılmasına devam edilecektir. TÜBİTAK ve diğer projelerde görev alarak çalışmalara destek verecek ve sonrasında nitelikli insan gücüne katkı sağlayacak proje bursiyerlerinin istihdamının yine birime kayıtlı lisans üstü öğrencilere öncelikli olarak sağlanması planlanmaktadır.
2023 yılı itibariyle birimde akademisyen olarak göreve başlayan öğretim üyelerimiz 2022 yılı içerisinde bulundukları farklı birimlerde toplamda 24 adet dergi makale ve uluslararası bildiri ile 1 adet proje faaliyeti gerçekleştirmiştir. Aynı birimde farklı disiplinlerden akademisyenlerin bir araya gelmesiyle ilerleyen dönemde; birimimizde görev yapan akademisyenlerimizin yayınların niteliğinin mevcut imkanlar dahilinde artacağı, bununla beraber ulusal/uluslararası dış kaynaklı proje sayısının çoğalması hedeflerimiz arasında yer almaktadır.
İlerleyen yıllarda uluslararası akademik ilişkilerin artırılarak genişletilmesi dolayısıyla bölüm Ar-Ge faaliyetlerine uluslararası katkı sağlaması hedeflerimiz arasında yer almaktadır.
AR-GE KOMİSYONU
|
Doç. Dr. Mualla Birgül Hüban Komisyon Başkanı |
|
Doç. Dr.
Yunus Emre Yüksel Üye |
Doç. Dr. Gözde Özkan Tükel Üye |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit Öztürk Üye |
|
ISPARTA
UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ
FAKÜLTESİ DEKANLIĞI YÖNETİM KURULU
KARARI |
Toplantı Tarihi |
12.10.2023 |
Toplantı Sayısı |
296 |
||
Karar Sayısı |
3 |
||
Sayfa No |
1/1 |
Komisyon/ Koordinatörlük |
Alt Birimler |
Görev Tanımı |
Üyeler |
|
Kriz
Yöneticileri |
Doç. Dr. Gözde ÖZKAN TÜKEL |
|||
Lisansüstü Eğitim ve BİLSİS
Koordinatörü |
Lisansüstü müfredat revizyonları,
yeni ders tekliflerinin değerlendirilmesi/incelenmesi, lisansüstü ders
intibaklarının yapılması, lisansüstü sınav
komisyonlarını
belirlemek (giriş sınavı, tez izleme komitesi, tez savunması), lisansüstü
ders programını belirlemek, lisansüstü sınav
programlarını
belirlemek, Seminer programını hazırlamak ve duyurmak yıllık faaliyetlerin,
teknik/gezi ve sosyal faaliyetlerinin planlanması/yapılması,
öğrencilerin
Lisansüstü Eğitim, ALES ve Yabancı Dil konusunda bilgilendirilmesi, mezun
olan öğrencilerimizin lisansüstü eğitime başlama
durumlarını
tespit/takip etmek (Mezuniyet Komisyonu ile ortak),
bilimsel araştırmalarla ilgili konuları görüşmek, bilimsel araştırmaları
yönlendirmek, koordine ve teşvik etmek, değişik anabilim dallarına ait
disiplinler
arası çalışmaları koordine etmek, her yıl bölüme ait bilimsel yayın
verilerini 31 Aralık tarihine kadar çıkarmak, yurtiçi ve yurtdışı
bilimsel
projeleri koordine etmek, bilimsel yayın ve projelerle ilgili kriterleri
belirleyerek her yıl bölüm öğretim elemanlarını değerlendirmek. |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |
||
Uluslararası İlişkiler ve Öğrenim Hareketliliği/
Değişim Programları Komisyonu |
Erasmus
Programı Koordinatörlüğü |
Öğrenim anlaşmalarının yapılması, öğrenim protokolü belgelerinin
hazırlanması, öğrencilerin değişim programı konusunda bilgilendirilmesi,
giden/gelen öğrenci danışmanlığı. |
Doç. Dr. Yunus Emre YÜKSEL |
|
Mevlana Programı Koordinatörlüğü |
Doç. Dr. Mualla Birgül HUBAN |
|||
Farabi Programı Koordinatörlüğü |
Doç. Dr. Gözde ÖZKAN TÜKEL |
|||
Bölüm-Sanayi -Paydaşlarla |
İşyeri Eğitimi Komisyonu |
İşyeri eğitimi ile ilgili tüm
dokümantasyonların/formların/anketlerin hazırlanması, mevcut işyerlerinin
değerlendirilmesi, yeni işyerleri ile anlaşmaların
sağlanması, işyeri eğitimi için öğrencilerin bilgilendirilmesi,
başvurularının alınması, öğrenci-işyeri eşleştirilmeleri
için raporların hazırlanması, işyeri eğitimi süresince Bölüm-Öğrenci-İşyeri
koordinasyonun sağlanması, işyeri Eğitimi
mülakatı için gerekli hazırlıkların planlanması ve yapılması. |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |
|
Staj Komisyonu |
Staj ile ilgili tüm
dokümantasyonların hazırlanması, öğrencilerin bilgilendirilmesi,
başvurularının alınması, staj yerlerinin uygunluğunun
(asgari şartların) incelenmesi, öğrenci-stajyeri eşleştirilmeleri için
raporların hazırlanması, staj süresince Bölüm-Öğrenci-İşyeri
koordinasyonun sağlanması, staj mülakatı için gerekli hazırlıkların
planlanması ve yapılması |
Doç. Dr. Yunus Emre YÜKSEL |
||
Öğrenci ve |
Ders Programı Hazırlama Komisyonu |
Güz, Bahar ve Yaz Okulu Ders
Programlarının Hazırlanması |
Doç. Dr. Mualla Birgül HUBAN |
|
Sınav
Programı Hazırlama Komisyonu |
Ara (Vize), Telafi, Mazeret, Final, Bütünleme, Tek ders ve
Yaz Okulu Sınav Programlarının Hazırlanması |
Doç. Dr. Gözde ÖZKAN TÜKEL |
||
Muafiyet ve İntibak Komisyonu |
Çift anadal ve yandal ile ilgili
kontenjan ve şartların belirlenmesi, derslerin ve işlemlerin belirlenmesi,
çift Anadal ve yandal öğrencilerinin muafiyet ve intibak
İşlemleri, yatay ve dikey geçiş/af ile ilgili muafiyet ve intibak
İşlemleri, yaz okulu ders içeriklerinin uygunluk değerlendirmesi, mühendislik
tamamlama ve özel öğrencilerin ders intibakları ile ilgili işlemler,
öğrencilerin ders çakışma dilekçelerinin incelenmesi. |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |
||
Eğitim İşleri, Bologna ve AKTS
Komisyonu |
Lisans müfredat revizyonları, yeni
ders tekliflerinin incelenmesi, lisans ders intibaklarının yapılması, bölüm
AKTS ders yüklerinin ve içeriklerinin
düzenlenmesi için koordinasyonun sağlanması, bölüm dışından alınan ve/veya
bölüm dışından alınan destekle yürütülen derslerin,
bölüm ortak derslerin AKTS ve ders içeriklerinin hazırlanması ve takibi,
Bologna sürecinde web ortamında bulunan bölüm
kataloğunun kontrolü/güncellenmesi, öğrenci anketlerini yapmak, sonuçlarını
yorumlamak ve iyileştirme önerilerinde bulunmak,
uygulanmakta olan anket formlarını gözden geçirip gerekli değişiklikleri
yapmak ve güncellemek, bölümde ders veren
öğretim elemanlarının ders dosyalarını hazırlamasında bilgilendirme yapmak,
ders dosyalarının toplanması ve
kriterlere uygunluğunun kontrolünü, program çıktılarının, yenilenecek eğitim
amaçlarına mühendislik eğitimindeki
gelişmelere-anket sonuçlarına-görüşmelere-nitel değerlendirmelere-öğrenci
başarı notu ve eğitim olanakları hakkındaki görüşlerle
birleştirerek güncellenmesi için Bölüm Yönetimi’ne talepte bulunmak, öğrenci
şikâyetlerinin alınması ve değerlendirilmesi, yaz
okulunda açılacak derslerin belirlenmesi/planlanması. |
Doç. Dr. Yunus Emre YÜKSEL |
||
Öğrenci
İşleri, Burs Yardım ve Sosyal Faaliyetler Koordinatörlüğü |
Öğrenci temsilcilerinin seçimi, yeni
öğrenci oryantasyonlarının yapılması, öğrenci danışmanlıklarının planlanması
ve denetimi, öğrenci kariyer planlaması
desteği, MTOK öğrenci sınıf danışmanlığı,
başarı istatistikleri, MTOK muafiyet sınavı hazırlık ve değerlendirmesi,
burs
ve yardımlar konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, başvuruların alınması
ve değerlendirmesi/mülakatları, yıllık teknik/gezi
ve sosyal faaliyetlerinin yapılması, sınava giremeyenlerin mazeretlerini
değerlendirme, kayıt dondurma işlemlerinin
değerlendirilmesi. |
Doç. Dr. Mualla Birgül HUBAN |
||
Proje ve Mühendislik Tasarımı /Bitirme Tezi Komisyonu |
Mühendislik Tasarımı, Bitirme Tezi
öğrenci taleplerinin alınması ve dağıtımı, öğrenci projelerinin
bilgilendirilmesi, Mühendislik Tasarımı ve Bitirme Tezi
konularının kayıt altına alınması, sonuç raporlarının kontrolü, mülakatlar
için komisyonların oluşturulması, proje
sergisi vb. etkinliklerin organizasyonu. |
Doç. Dr. Gözde ÖZKAN TÜKEL |
||
Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu |
Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme,
değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında inceleme, anket ve benzeri
yöntemler geliştirerek uygulamak, Akademik
Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları ölçme ve değerlendirme tekniklerine
uygunluk açısından incelemek ve yılsonunda
program amaç ve çıktılarına ulaşma başarının değerlendirildiği değerlendirme
raporu
hazırlamaktır. |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |
||
Mezuniyet
Komisyonu |
Tek ders, öğrenci mezuniyeti için gerekli
denetleme ve incelemelerin yapılması, ilişik kesme, mezuniyet törenleri için
planlama ve hazırlıkların yapılması, mezun
anketlerinin hazırlanması, mezunların izlenmesi, değerlendirilmesi ve
iletişimin sağlanması. |
Doç. Dr. Yunus Emre YÜKSEL |
||
Alt Yapı Komisyonu |
Laboratuvarlar ve Atölyeler Sorumlusu |
Bölüm laboratuvar ve atölyelerinin
Eğitim-Öğretim sürecinde kullanımının planlanması ve kullanıma hazır hale
getirilmesi
(kalibrasyon, bakım, onarım listelerinin hazırlanması), sarf ve demirbaş
malzeme ihtiyaçlarının belirlenmesi/toplanması,
ders-laboratuvar eşleştirmelerinin yapılması, bölümün alt yapı envanterini
tutmak, programın alt yapısının MÜDEK
ölçütlerine uygun olarak gelişmesini sağlamak. |
Doç. Dr. Mualla Birgül HUBAN |
|
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Temsilcisi |
Bölüm Eğitim ve Öğretim sürecinde
okul, derslik, laboratuvar ve atölyelerinin iş güvenliği açısından
düzenlenmesi, laboratuvarda gerekli güvenlik
önlemlerini almak, tüm cihazların üzerine adını ve kullanma talimatını
etiketlemek |
Doç. Dr. Gözde ÖZKAN TÜKEL |
||
Engelli Öğrenci Birimi Temsilcisi |
Bölüm ders ve dersliklerinin, ortak
kullanım alanlarının engelli öğrencilere göre düzenlenmesi, planlanması ile
ilgili raporların hazırlanması,
çalışmaların takibi. |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |
||
Akademik
Değerlendirme, Program İyileştirme, Kalite Geliştirme, MÜDEK Koordinasyon
Komisyonu |
Program iyileştirme ve geliştirmeye
yönelik olarak stratejik planlama işlemlerini yapmak/koordinasyonu sağlamak,
Birim Kalite Raporunun hazırlanması, bölüm faaliyetlerini
Stratejik Plan/Birim Kalite Raporu/MÜDEK çalışmaları çerçevesinde
değerlendirmek, toplantı tutanaklarını tutulması ve
MÜDEK çalışmaları ile ilgili dokümantasyonu hazırlamak, MÜDEK ile ilgili
dokümanları komisyonlardan alarak MÜDEK Hazırlık ve
Öz
değerlendirme raporunun hazırlamasını koordine etmek/hazırlamak, diğer
komisyonların çalışmalarını MÜDEK beklentileri doğrultusunda
yönlendirmek,
MÜDEK Bölüm ziyaretini organize etmek, değerlendirme takımına sunulacak
malzemelerin hazırlamasını koordine etmek vb.
işlemler. |
Doç. Dr. Yunus Emre YÜKSEL |
||
Bilişim ve WEB Komisyonu |
Bilgisayar laboratuvarlarının
organizasyonunun yapılması ve gerekli yazılım/donanımların belirlenmesi,
derslerde bilgi teknolojilerinin aktif kullanımı
ile ilgili öneriler getirilmesi, |
Dr. Öğr. Üyesi Hamit ÖZTÜRK |