Program eğitim amaçları:

-          PEA1: Bilgisayar mühendisliği mezunlarının kariyerlerinde, mühendislik bilgi ve becerilerini kullanarak sektörün ihtiyaçlarına yaratıcı ve etkili çözümler üretebilecek görevler üstlenmesi.

-          PEA2: Bilgisayar mühendisliği mezunlarının, disiplinler arası iş birliği ve liderlik rollerinde etkili bir şekilde yer alarak profesyonel çevrede fark yaratmaları.

-          PEA3: Bilgisayar mühendisliği mezunlarının, etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinci ile topluma katkı sağlayan sürdürülebilir mühendislik uygulamaları gerçekleştirmesi.

-          PEA4: Bilgisayar mühendisliği mezunlarının, güncel teknolojileri kullanarak araştırma ve kanıtlara dayalı çözümler geliştirmesi, bu çözümleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili bir şekilde uygulama becerisine sahip olması ve lisansüstü programlarına katılarak mesleki gelişimlerini sürdürebilmeleri.

Program Çıktıları

PÇ1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.

PÇ2 Bilgisayar Mühendisliğindeki karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.

PÇ3 Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.

PÇ4 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

PÇ5 Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.

PÇ6 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda

PÇ7 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.

PÇ8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.

PÇ9 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.

PÇ10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

PÇ11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

PÇ12 Elektrik ve elektronik, sayısal sistemlerin tasarım ve analizi, bilgisayar mimarisi, bilgisayar ve haberleşme ağları konularında kapsamlı bilgi ve becerisi.

PÇ13 Bilgisayar mühendisliğinde algoritma analizi, karmaşık veri yapıları, nesneye yönelik programlama, veri tabanı yönetim sistemleri, karmaşık sistemlerin yazılım analizi ya da tasarımı, işletim sistemleri ve otomata teorisi konularında kapsamlı bilgi ve becerisi.

PÇ14 Öğrencilerin, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, gerçek mühendislik problemlerini çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanmaları.

PÇ15 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi zorunlu dersler aracılığıyla, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve evrensel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve küresel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme.