İŞYERİ EĞİTİMİ NEDİR?

  • Teknolojisi Fakültesi mühendislik programlarında okuyan öğrenciler, toplam 8 yarıyıllık eğitim-öğretim süresinin; 7 yarıyılını fakültede 1 yarıyılını  ise zorunlu olarak İşyeri Eğitimi adı altında uygulama becerilerini güçlendirmek için endüstri sektöründe tamamlarlar. Bu eğitim müfredatın önemli bir unsurudur.
  • İşyeri Eğitimi gerçekçi bir modeldir.
  • Dünyada ve Türkiye de çok başarılı uygulamaları vardır.
  • Üniversite-Sanayi işbirliğini ve mezuniyet sonrası işe yerleştirme oranlarını arttıracağı düşünülmektedir.
  • İşyeri Eğitimi işverenler, öğrenciler  ve öğretim üyelerinden oluşan üç ortaklık ile gerçekleşir.

 

İŞYERİ EĞİTİMİNİN AMACI

  • Endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikli mühendisler yetiştirmek.
  • Öğrenciyi gerçek iş hayatına hazırlamak.
  • Mühendis adaylarının işverene tanıtımını sağlamak.
  • Teorik bilgilerini kullanabilme ve uygulamaya aktarabilme becerisini kazandırmak,
  • Mevcut teknolojik gelişmeleri daha yakından tanımalarını sağlamak.

ÖĞRENCİ AÇISINDAN KAZANIMLAR

  • Öğrenciler gerçek hayatı keşfederken hem profesyonel hem de duygusal açıdan olgunlaşırlar.
  • Mezun olduktan sonra daha kolay iş bulabilirler.
  • Sektörlerindeki konulardan mezuniyet  tezi hazırlayabilirler.

İŞYERİ EĞİTİMİNİN İŞVERENE SAĞLAYABİLECEĞİ FAYDALAR

  • İşyeri Eğitimine katılan mühendis adayı öğrenciler kapasiteleri, güvenilirlikleri ve yetenekleri açısından risksiz bir şekilde deneme sürecinde gibi değerlendirilebilir.
  • Öğrencinin İşyeri Eğitimi süresince sigortalama sorumluluğu üniversitede olacağından işletmeniz üzerinde bu tür mali yükümlülükler olmayacaktır.

PROGRAMIN  SAĞLAYACAĞI DİĞER YARARLAR

  • İşyeri Eğitimi üniversite-sanayi arasındaki işbirliğinin gelişimini hızlandırır.
  • Bu sayede ortak araştırma projeleri daha kolay aktif hale getirilebilir.