İŞYERİ EĞİTİMİ NEDİR?
- Teknolojisi Fakültesi mühendislik programlarında okuyan öğrenciler, toplam 8 yarıyıllık eğitim-öğretim süresinin; 7 yarıyılını fakültede 1 yarıyılını ise zorunlu olarak İşyeri Eğitimi adı altında uygulama becerilerini güçlendirmek için endüstri sektöründe tamamlarlar. Bu eğitim müfredatın önemli bir unsurudur.
- İşyeri Eğitimi gerçekçi bir modeldir.
- Dünyada ve Türkiye de çok başarılı uygulamaları vardır.
- Üniversite-Sanayi işbirliğini ve mezuniyet sonrası işe yerleştirme oranlarını arttıracağı düşünülmektedir.
- İşyeri Eğitimi işverenler, öğrenciler ve öğretim üyelerinden oluşan üç ortaklık ile gerçekleşir.
İŞYERİ EĞİTİMİNİN AMACI
- Endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikli mühendisler yetiştirmek.
- Öğrenciyi gerçek iş hayatına hazırlamak.
- Mühendis adaylarının işverene tanıtımını sağlamak.
- Teorik bilgilerini kullanabilme ve uygulamaya aktarabilme becerisini kazandırmak,
- Mevcut teknolojik gelişmeleri daha yakından tanımalarını sağlamak.
ÖĞRENCİ AÇISINDAN KAZANIMLAR
- Öğrenciler gerçek hayatı keşfederken hem profesyonel hem de duygusal açıdan olgunlaşırlar.
- Mezun olduktan sonra daha kolay iş bulabilirler.
- Sektörlerindeki konulardan mezuniyet tezi hazırlayabilirler.
İŞYERİ EĞİTİMİNİN İŞVERENE SAĞLAYABİLECEĞİ FAYDALAR
- İşyeri Eğitimine katılan mühendis adayı öğrenciler kapasiteleri, güvenilirlikleri ve yetenekleri açısından risksiz bir şekilde deneme sürecinde gibi değerlendirilebilir.
- Öğrencinin İşyeri Eğitimi süresince sigortalama sorumluluğu üniversitede olacağından işletmeniz üzerinde bu tür mali yükümlülükler olmayacaktır.
PROGRAMIN SAĞLAYACAĞI DİĞER YARARLAR
- İşyeri Eğitimi üniversite-sanayi arasındaki işbirliğinin gelişimini hızlandırır.
- Bu sayede ortak araştırma projeleri daha kolay aktif hale getirilebilir.