No 

 PROGRAM EĞİTİM AMACI

 

 

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünün amacı aşağıda verilen özelliklere sahip Elektrik-Elektronik Mühendisleri yetiştirmektir:

 

1.

Öğrencilerimize kapsamlı teorik ve uygulamalı eğitim vererek güncel teknoloji ve mühendislik yetkinliklerini kazandırmak, mezunlarımızın en kısa sürede profesyonel hayata başlamalarını sağlamak.

 

2.

Öğrencilerimize Ar-Ge odaklı çalışmaları teşvik ederek proje yazma becerisi kazandırmak, proje başvuru süreçlerine hazırlamak ve girişimcilik kültürünü benimsemelerini sağlayarak yenilikçi fikirlerini hayata geçirmelerine destek olmak.

 

3.

Takım çalışması yapabilen, liderlik becerilerine sahip, yenilikçi çözümler üretebilen, sürekli öğrenmeye açık ve lisansüstü çalışmalar yürütebilen Elektrik-Elektronik mühendisleri yetiştirmek.

 

 

 

 


 

 

PROGRAM EĞİTİM ÇIKTILARI

 

PROGRAM ÇIKTILARI

MÜDEK KARŞILIĞI (MÇ)

 1.

Fen bilimleri, matematik, bilişim teknolojileri, hesaplama-planlama yöntemleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin
gerektirdiği konularda yeterli düzeyde bilgi sahibidir.

MÇ-i-iv

* “……. mühendisliği uygulamalarına

yönelik olarak, türevsel denklemleri de içerecek biçimde, matematik, matematiğe dayalı fizik, genel

kimya, olasılık hesapları ve istatistik bilgisi…”

2.

Fen bilimleri, matematik, bilgisayarlı hesaplama-planlama yöntemleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği
 ile ilgili bilgileri kullanarak bir problemi tanımlar ve analiz eder.

MÇ-ii-iv

 

*“…Laboratuvar deneyimi…”

3.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümü için güncel bilgiye erişir
 veri tabanlarını kullanır, literatür taraması yapar.

MÇ-iv-v-viii

 

4.

Güncel ekipman, teknik, bilişim teknolojileri ve yöntemleri kullanarak bilgisayar ortamı veya gerçek ortamda deney tasarlar,
 yapar, sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.

MÇ-iv-v

5.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümünde güncel mühendislik ekipmanları, teknikleri, yöntemleri
ve bilişim teknolojilerini kullanır.

MÇ-iv

6.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki problemleri çözmek için gerçekçi kısıtları göz önüne alarak modern teknik
ve ekipman ve bilişim araçlarını kullanarak sistem, süreç, cihazları da içerebilen çözümler tasarlar.

MÇ-iii-iv

*“……. yöntemleri, planlama ve tasarım…”

7.

Mesleki ilkelerin bilincinde ve etik sorumluluk sahibidir. Ayrımcılık yapmama, tarafsızlık gibi konularda bilinçlidir.

MÇ-ix

8.

Süreç, sebep ve sonuçlar arasında ilişki kurar, analiz eder ve yorumlar.

MÇ-ii-iv

9.

Bireysel olarak veya takım halinde disiplin içi veya disiplinler arası çalışma yapar.

MÇ-vi

10.

İnovasyon, girişimcilik, risk yönetimi, değişim gibi hususları içeren proje önerisi, planlaması ve yönetimi yapar.

MÇ-x

11.

Sahip olduğu teknik konularda uygun düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahiptir. Bu durumlar için İngilizce dilini de kullanır.

MÇ-vii

12.

Gelişen teknolojiyi takip eder, kullanır, mevcut teknoloji ile farkını irdeler, sürekli kendini yeniler.

MÇ-viii

*“…, planlama ve tasarım…”

13.

Mühendislik uygulamalarının toplum, sağlık, çevre, güvenlik, ekonomi üzerindeki etkileri ve hukuki sonuçları hakkında bilgi sahibidir.

MÇ-xi

 

                                                                                          

                                                 MÜDEK ÇIKTILARI

 

1.

Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.

2.

Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.

*: Tanımlara bakınız.

3.

Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve

koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.

*: Tanımlara bakınız.

4.

Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.

5.

Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.

6.

Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM

Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal

sonuçları konusunda farkındalık.

*: Tanımlara bakınız.

7.

Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.

*: Tanımlara bakınız

8.

Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.

9.

Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.

10.

Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.

11.

Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.


Program Çıktıları İle MÜDEK Ölçütleri Arasındaki Çapraz İlişki

 

PÇ1

PÇ2

PÇ3

PÇ4

PÇ5

PÇ6

PÇ7

PÇ8

PÇ9

PÇ10

PÇ11

PÇ12

PÇ13

i.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

viii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ix.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

xi.