Programın
Eğitim Amaçları |
|
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği Bölümünün amacı aşağıda verilen özelliklere sahip
Elektrik-Elektronik Mühendisleri yetiştirmektir: |
|
1 |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili Problemleri kavrama, tasarlama, analiz etme ve çözme
yeterliliğine sahip olma |
2 |
Mesleği ile
ilgili donanım ve yazılımları etkin kullanarak modelleme, çözüm üretebilme ve
uygulamaya dönüştürebilme yeterliliğine sahip olma |
3 |
Alanı ile
ilgili bireysel çalışma yapabilme, disiplinler arası takımlarda yer alabilme
ve mesleki etik bilinci kazanmış olma |
4 |
Sözlü ve
yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip, sosyal yönü güçlü, özgüven sahibi
olabilme |
5 |
Mesleği ile
ilgili gelişmeleri takip edebilecek yeteneğe ve yaşam boyu öğrenme bilincine
sahip olabilme |
|
Program
Eğitim Çıktıları |
|||
Çıktı No |
Müdek
Çıktısı |
|
Program
Çıktısı |
|
1 |
Matematik,
fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli
bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini
modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
Matematik,
fen bilimleri ve Elektrik- Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda
teorik/uygulamalı bilgilere sahip olabilme ve uygulayabilme becerisi |
||
2 |
Karmaşık
mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili problemleri tanımlama, çözme ve sunma becerisi |
||
3 |
Karmaşık bir
sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla
modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar
tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik,
üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi
öğeleri içerirler.) |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili ürün geliştirme, tasarım yapabilme ve yorumlama
becerisi |
||
4 |
Mühendislik
uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve
kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma
becerisi. |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili program ve araçları etkili bir biçimde kullanabilme
ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. |
||
5 |
Mühendislik
problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama,
sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili problemler için deney tasarlama, deney yapma, veri
toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlayabilme becerisi |
||
6 |
Disiplin içi
ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi. |
Alanında ve
disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme becerisi |
||
7 |
Türkçe sözlü
ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
Türkçe ve
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisi |
||
8 |
Yaşam boyu
öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bilimsel ve
teknik alanlarda üretken olabilme, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini
kavrayabilme ve güncel bilgileri takip ederek sürekli kendini yenileyebilme
becerisi |
||
9 |
Mesleki ve
etik sorumluluk bilinci |
Mesleki ve
etik değerlere saygılı olma, sorumluluk bilinci |
||
10 |
Proje
yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki
uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir
kalkınma hakkında farkındalık. |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili projeleri yönetebilme, girişimcilik ve
yenilikçilik bilincine sahip olma becerisi |
||
11 |
Mühendislik
uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik
çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Elektrik-Elektronik
Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve hukuksal
sonuçları hakkında farkındalık becerisi |
||
Program Eğitim
Amaçları |
||||||
Program Eğitim Çıktıları |
PA 1 |
PA2 |
PA3 |
PA4 |
PA5 |
|
PÇ1 |
x |
X |
||||
PÇ 2 |
x |
X |
||||
PÇ 3 |
x |
X |
X |
|||
PÇ 4 |
x |
x |
X |
x |
||
PÇ 5 |
x |
x |
x |
|||
PÇ 6 |
x |
x |
X |
|||
PÇ 7 |
x |
X |
||||
PÇ 8 |
x |
x |
X |
|||
PÇ 9 |
X |
x |
x |
|||
PÇ 10 |
x |
x |
X |
|||
PÇ 11 |
x |
x |
x |