|
|
|||||||||||||||
|
|
|
PROGRAM EĞİTİM ÇIKTILARI
|
||
PROGRAM ÇIKTILARI |
MÜDEK
KARŞILIĞI (MÇ) |
||
1. |
Fen bilimleri, matematik, bilişim
teknolojileri, hesaplama-planlama yöntemleri ve Elektrik-Elektronik
Mühendisliğinin |
MÇ-i-iv * “…….
mühendisliği uygulamalarına yönelik
olarak, türevsel denklemleri de içerecek biçimde, matematik, matematiğe
dayalı fizik, genel kimya,
olasılık hesapları ve istatistik bilgisi…” |
|
2. |
Fen bilimleri, matematik, bilgisayarlı
hesaplama-planlama yöntemleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
MÇ-ii-iv
*“…Laboratuvar
deneyimi…” |
|
3. |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
alanındaki problemlerin çözümü için güncel bilgiye erişir |
MÇ-iv-v-viii
|
|
4. |
Güncel ekipman, teknik, bilişim
teknolojileri ve yöntemleri kullanarak bilgisayar ortamı veya gerçek ortamda
deney tasarlar, |
MÇ-iv-v |
|
5. |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
alanındaki problemlerin çözümünde güncel mühendislik ekipmanları, teknikleri,
yöntemleri |
MÇ-iv |
|
6. |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
alanındaki problemleri çözmek için gerçekçi kısıtları göz önüne alarak modern
teknik |
MÇ-iii-iv *“…….
yöntemleri, planlama ve tasarım…” |
|
7. |
Mesleki ilkelerin bilincinde ve etik
sorumluluk sahibidir. Ayrımcılık yapmama, tarafsızlık gibi konularda
bilinçlidir. |
MÇ-ix |
|
8. |
Süreç, sebep ve sonuçlar arasında ilişki
kurar, analiz eder ve yorumlar. |
MÇ-ii-iv |
|
9. |
Bireysel olarak veya takım halinde
disiplin içi veya disiplinler arası çalışma yapar. |
MÇ-vi |
|
10. |
İnovasyon, girişimcilik, risk yönetimi,
değişim gibi hususları içeren proje önerisi, planlaması ve yönetimi yapar. |
MÇ-x |
|
11. |
Sahip olduğu teknik konularda uygun
düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahiptir. Bu durumlar için
İngilizce dilini de kullanır. |
MÇ-vii |
|
12. |
Gelişen teknolojiyi takip eder,
kullanır, mevcut teknoloji ile farkını irdeler, sürekli kendini yeniler. |
MÇ-viii *“…,
planlama ve tasarım…” |
|
13. |
Mühendislik uygulamalarının toplum,
sağlık, çevre, güvenlik, ekonomi üzerindeki etkileri ve hukuki sonuçları
hakkında bilgi sahibidir. |
MÇ-xi |
|
MÜDEK ÇIKTILARI
|
|
1. |
Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel
mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik
disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
2. |
Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel
bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan
problemle ilgili BM Sürdürülebilir
Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. *: Tanımlara bakınız. |
3. |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama
becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi
kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde
tasarlama becerisi. *: Tanımlara bakınız. |
4. |
Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne
yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri,
kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da
farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
5. |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür
araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz
etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
6. |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında
bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. *: Tanımlara bakınız. |
7. |
Etik Davranış: Mühendislik meslek
ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda
ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma
konularında farkındalık. *: Tanımlara bakınız |
8. |
Bireysel ve Takım
Çalışması:
Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze,
uzaktan veya karma)
takım üyesi veya lideri olarak
etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
9. |
Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek
gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim
kurma becerisi. |
10. |
Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
11. |
Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve
gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu
öğrenme becerisi. |
Program Çıktıları İle MÜDEK Ölçütleri Arasındaki Çapraz İlişki
|
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
PÇ10 |
PÇ11 |
PÇ12 |
PÇ13 |
i. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ii. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iii. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iv. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vii. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
viii. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ix. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
xi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|