Staj Komisyonu
Staj ile ilgili tüm dokümantasyonların hazırlanması, öğrencilerin bilgilendirilmesi, başvurularının alınması, staj yerlerinin uygunluğunun (asgari şartların)  incelenmesi, öğrenci-stajyeri eşleştirilmeleri için raporların hazırlanması, staj süresince Bölüm-Öğrenci-İşyeri koordinasyonun sağlanması, staj mülakatı için gerekli hazırlıkların planlanması ve yapılması.

   

Komisyon Görevlileriİletişim
Dr. Öğr. Üyesi Samet YALÇIN(246) 214 6833 - sametyalcin@isparta.edu.tr
Arş. Gör. Atilla SUNKAR (Fak. Tes.)(246) 214 6833 - atillasunkar@isparta.edu.tr
Arş. Gör. Enes İVEDİKLİOĞLU(246) 214 6832 - enesivediklioglu@isparta.edu.tr

 

2023 Bahar Dönemi Staj Online Toplantısı

https://isparta.adobeconnect.com/pe0ae4e2u6ry/

 

EEM Staj Uygulama Esasları

Stajlarla ilgili uygulama esasları, staj dönemleri ve süresi, staj yapılabilecek işyerlerinin özellikleri, bölümdeki staj türleri, staj başvurusu ve staja başlama süreçleri, staj süresince yapılacak işlemler, staj raporunun hazırlanması, staj raporu biçimi, staj raporu içeriği, staj bitişi, stajın değerlendirilmesi gibi tüm bilgilere “EEM Staj Uygulama Esasları” dokümanından ulaşabilirsiniz. Bu dokümanın staj yapacak tüm öğrenciler tarafından okumuş ve öğrencilerin bu dokümandaki maddelerle ilgili yeterli bilgisinin olması gerekmektedir.

 

Staj İşlem Adımları

STAJ BAŞLANGICINDA

NOT:  Staj; sınav dönemi, ders dönemi veya yaz okulu gibi başka sorumluluklarınızın bulunduğu aynı zaman diliminde yapılamaz.

1. Staj yapmak isteyen öğrencinin iş güvenliği ve iş sağlığı eğitimini başarı ile tamamlamış olmalıdır.

2. Öğrencinin staj için “EEM Staj Uygulama Esasları” dokümanında belirtilen kriterlere uygun bir işyeri bulması gerekmektedir.

3. Staj işlemi için işyeri bölümden resmi bir yazı istiyorsa, öğrenci “Staj Başvuru Formunu” ilgililere imzalatarak bu formu zorunlu staj belgesi yerine kullanabilir.

4. Staj isteği firma tarafından kabul edilen öğrenci, Öğrenci Bilgi Sisteminden staj başvurusunda bulunur. Başvuru esnasında aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir:

  a.    Staj Türü (1 veya 2. staj) doğru girilmelidir.

  b.    Bölümdeki Staj Türü doğru girilmelidir. Girilmesi gereken ifadeler: Temel Elektrik Elektronik, Otomasyon veya Enerji

  c.    Staj başlangıcından en erken 1 ay önce staj başvurusunda bulunulabilir. En geç staj başlangıcından 10 gün önce staj başvuru işlemleri tamamlanmış olmalıdır.

  d.    Başvuru yapılırken resmi tatil, milli-dini bayram günleri dikkate alınmalıdır.

NOT: Öğrenci Bilgi Sisteminde başvuru işlemlerinin nasıl yapıldığı “OBS Staj Başvuru Adımları” dokümanında adım adım anlatılmıştır.

5. Staj başvuruları yaz döneminde yapılacak stajlar için salı ve perşembe günleri değerlendirilmektedir. Başvurudaki eksikliklerle ilgili Staj Komisyonu Başkanı tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi Staj Başvuru Sayfasında “Öğretim Elemanı Açıklaması” kısmına bilgi girişi sağlanacaktır. Bu bilgiler ve Staj Komisyonu Sayfasındaki Bilgiler doğrultusunda başvuruların hatasız girilmesi gerekmektedir. Başvurunuzun değerlendirilmesi için e-posta göndermeniz gerekmez.

6. Yapılan başvurularda belirtilen hataların bir sonraki değerlendirmede giderilmemesi halinde staj başvurusu iptal edilir. Bu durumda öğrencinin 10 gün kuralına göre tekrar staj başvurusunda bulunması gerekir.

7. Staj başvurusunun Staj Komisyonu tarafından onaylanması sonrasında, Öğrenci Bilgi Sisteminden alınan Staj Formunun staj yapılacak firmaya imza ve kaşe ile onaylatılması ve öğrenci tarafından imzalanması gerekmektedir. (Bu formun Fakülte ve Bölüm tarafından onaylanması gerekli değildir.) Bu doküman taranarak ilgili staj başvurusunun dokümanlarına yüklenmelidir. Yükleme işlemi staj başlangıcından 10 gün önce tamamlanmalıdır. Aksi halde stajla ilgili işlemler yetişmez ise staj tarihlerinin güncellenmesi gerekebilir. İlgili işlemler için “OBS Staj Başvuru Adımları dokümanına bakınız.

NOT: Staj formu staja başvurusu esnasında işyeri tarafından talep ediliyorsa, OBS'de staj başvurunuzu yaptıktan sonra Staj Formu için Staj Komisyonu Başkanı ile iletişime geçiniz.

NOT: Sigortalı olduğunuza dair "İşe Giriş Bildirgesi" sigortanız yapıldıktan sonra E-Devletten alınabilir. Sigorta işlemleri Fakülte Mali İşler birimi tarafından yapılmaktadır. Sigorta ile Staj Komisyonunun herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır.

NOT: İşyeri Büro Sicil Tescil Belgesi, İşyeri Cumartesi Çalışabilir Belgesi, Staj Sonu Devlet Katkısı Formu gibi belgeleri Elektrik-Elektronik Mühendisliği Staj Komisyonu tarafından talep edilmemektedir.

STAJ ESNASINDA

8. Staj yapacak öğrenciler Staj Devam Formu, Staj Değerlendirme Formu ve Staj Rapor Şablonunu indirmelidir.
Dokümanların en güncel halleri Staj Komisyonu sayfasında bulunduğundan, OBS veya başka sayfalarda bulunan dokümanlar kullanılmamalıdır.

9. Staj raporu staj esnasında günlük olarak yazılır. Stajda yapılan işler ayrıntılı olarak anlatılmalıdır. Staj içeriğinin nasıl doldurulacağı ile ilgili ayrıntılı bilgi “EEM Staj Uygulama Esasları” dokümanında bulunmaktadır. Raporun bu dokümana göre yazılması gerekmektedir. Aksi halde stajınızın önemli bir kısmı sayılmayabilir.

10. Staja başladıktan sonra stajın verimli geçmediği düşünülür veya staj komisyonu sayfasında bulunan "Staj Uygulama Esasları" dokümanında belirtilen kriterler uymadığı fark edilirse veya staja herhangi bir nedenle devam edilemeyecekse Dekanlık sitesinde bulunan Staj İptal Formu doldurularak Staj Komisyonu Başkanına durumunuzu belirten eposta gönderilmesi gerekmektedir. Bu işlemin stajın ilk haftasında yapılması gerekmektedir. Ayrıntılan için “EEM Staj Uygulama Esasları” dokümanına bakınız.

STAJ BİTİMİNDE

11. Staj bitiminde staj raporları Word formatında https://www.turnitin.com/tr internet sitesine benzerlik kontrolü için yüklenir. Staj benzerliği en fazla %10 olmalıdır. Staj raporunun OBS’ye de yüklenmesi gerekmektedir. Turnitin sınıf bilgileri aşağıda verilmiştir.

Turnitin sınıf giriş bilgileri
Sınıf Numarası: 44381412
Kayıt anahtarı: eemstaj


12. Öğrenci tarafından Bölüm İnternet Sitesinden temin edilen Staj Devam Formu ve Staj Değerlendirme Formu, staj sonunda Firma/Kurum tarafından doldurulur-onaylanır. Bu dokümanların elden kapalı zarfta Arş. Gör. Atilla SUNKAR’a ulaştırması gerekmektedir.

13. Staj Devam Formu ve Staj Değerlendirme Formu, OBS ve Turnitin’e staj raporları yüklenmeden ve Staj Anketi yapılmadan teslim alınmaz.

14. Staj belgelerinin tesliminin en geç sonraki dönemin ilk 3 haftasında tamamlanması gerekmektedir.

Stajların değerlendirilmesinde sorumlu öğretim elemanları;

Birinci Öğretimler için; Arş. Gör. Atilla SUNKAR

İkinci Öğretimler için; Arş. Gör. Enes İVEDİKLİOĞLU’dur

Stajın değerlendirilmesi ile ilgili sorularınız için öğretim durumunuza göre yukarıdaki hocalarınızla iletişime geçilebilirsiniz.

ÖNEMLİ:

Staj yapan tüm öğrencilerin stajlar hakkında detaylı bilgi için bölüm web sitesi Staj Komisyonu sayfasındaki dokümanlar okuması gerekmektedir.

 

E-POSTA GÖNDERME İLE İLGİLİ KURALLAR

Stajla ilgili daha önce e-posta attıysanız ve aynı konu üzerine başka bir e-posta daha atıyorsanız e-postanız daha öncekilere cevap olacak şeklinde yazılmalıdır. (Yanıtla (Reply) butonuna tıklayarak.)

Gönderilen e-postalar başlık ve içerikten oluşmalıdır. Tüm içeriğin başlığa yazılması uygun bir e-posta gönderim şekli değildir.

Tüm gönderdiğiniz e-postalarınıza ad soyad ve okul numaranızı ekleyiniz. Aşağıdaki örnek e-postayı okuyunuz.

 

Stajla ilgili örnek e-posta aşağıdaki şekilde olabilir:
Konu: Staj …
İçerik:
Merhaba Hocam,


Stajlar ilgili e-posta içeriği…

Ad Soyad
Okul Numarası

 

 

 

Dokümanlar